HOGASEN BLOGI
Ruokavalio Juoksu Voimaharjoittelu Kamppailu Elämänhallinta Topi beagle Hogasen sekalaiset

Juustoleivästä proteiinia

Lihaproteiinien välttely johdatti minut tofun jälkeen juustohyllyllä juustoleivän kohdalle. Pikainen ravintosisällön vilkaisu kertoi siinä olevan ihan kelpo proteiinipitoisuus 18 g/100 g. Siinä on enemmän kaloreita kuin monissa muissa proteiinin lähteissä (280 kcal/100 g), mutta se soveltuu hyvin esimerkiksi urheilun jälkeiseen ateriaan. Toki se lakkahillo kannattaa jättää hyllyyn =)

Päivän kokkailu: Täysjyväriisinuudelia munalla, 100 g juustoleipää ja lisukkeena tomaattia ja avomaan kurkkua. Hyvää peruspöperöä vaikka puntin jälkeen. Valmistukseen menee aikaa hippasen alle kymmenen minuuttia. Annoksen hinta: 3,8 € | energiaa: 570 kcal | proteiinia: 29 g.

Hiillos: Erätuli juustoleipä 200 g
Tuote löytyy ainakin Prismasta hintaan 2,29 €.
MAMA: Täysjyväriisinuudeli – gluteiiniton 225 g
Tuote Prismassa 2,19 €.
Valmistus: Kuumalle paistinpannulle ruokalusikallinen oliiviöljyä ja avomaan kurkku ja tomaatti pilkottuna. Liota riisinuudeleita kaksi minuuttia kiehuvassa vedessä. Pehmenneet nuudelit lisätään paistinpannulle ja päälle yksi kananmuna. Sekoitellaan muutamia minuutteja. Asettele juustoleipä pilkottuna annoksen päälle. Mausteita tietysti oman maun mukaan. Minä laitoin vain sokeritonta ketsuppia. Energia- ja proteiinimäärää voi helposti säädellä kohdilleen lisukkeilla.

Kyllä näistä kelpo mättöä syntyy

Juustoleipä on jo jäänyt ihan vakio-ostokseksi kaupassa. Siitä saa myös helposti hyvän välipalan. Lakkahillon kanssa menee jo ihan jälkiruokaosastolle =)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *