HOGASEN BLOGI
Ruokavalio Juoksu Voimaharjoittelu Kamppailu Elämänhallinta Topi beagle Hogasen sekalaiset

Kymmenen päivän juoksutauko

Kantapääkivun takia 10 päivää juoksematta. Tilalle: 7 x puntti, 4 x nyrkkeily, 6,5 kilsaa uintia ja kuntojumppaa ulkona. Burana-kuuri ei tuntunut vaikuttavan mitään. Myöskin venyttely + kylmähoidot tuntuivat tehottomilta. Tänään aloitin juoksun (tai siis yritän) uudestaan. Siirsin harjoittelun purulle. Varovainen kaksi kilsaa meni ilman kipuja. Ensimmäiset 500 metriä tuntui kuin ei olisi ikinä juossut. Jaloista oli juoksutunne ihan hukassa. Lämpökin oli kivat 28 astetta ja alla kilsan uinti. Sitten askel löytyi ja olisi tietysti tehnyt mieli juosta Kajaaniin ja bäks, mutta maltoin stopata parin kilsan kohdalla. Koitan nyt palata juoksuun lyhyillä purulenkeillä. Pidän uinnin tossa rinnalla siirtymäjakson ajan.

Topin kanssa on tarjennut kävellä

Aina voi jotain treenata

Kun liikut paljon niin aina jotain välillä kipeytyy tai hajoaa. Suunnitelmat meni treenien osalta just uusiksi. Ei kiva. Mulla on usein ensimmäisenä mielessä ajatus pullosta Alppien metsänvartijaa titutukseen =D No sehän ei mihinkään auta. Kannattaa nukkua yön yli ja miettiä mitä muuta voi treenata. Nyt juoksutauon aikana treenasin kovempaa kuin ennen taukoa. Välttelin vain jalkapohjien rasitusta. Punttia voi treenata vaikka ja kuinka paljon turhia seisoskelematta. Kyllä mä vähän tein kyykkyjäkin, mutta tangossa oli vaan 30 kiloa =D. Topin kanssa lenkitellessä opeteltiin pysähtelemään jumppapaikoille.

Aika paljon tulee toistoja viikossa jos stoppaa jumppailemaan joka päivä

Kerää omia jumppatoistoja

Hyvä tapa pitää yllä lihaskuntoa on sijoitella arkeen jotain jumppaa. Vatsarutistuksia saa viikkoon helposti 500 mainostauoilla. Muutama punnerrus tai leuanveto koiralenkillä tekee vuodessa aika paljon. Välillä voi hypätä ylös konttorituolilta ja tehdä vaikka 20 kyykkyä. Tällaisilla pikkujutuilla on iso vaikutus vuositasolla. Ja vielä jos niistä pitää kirjaa ja koittaa rikkoa omia ennätyksiä =)
Sama pätee myös venyttelyyn. Lihashuoltoakin voi ripotella sinne tänne ihan arkisiin hetkiin. Mulla on tapana heittää jalka kaiteelle aina kun on joku pysähtynyt hetki ja sopiva kaide kohdalla. Kokatessa venyttelen aina. Kananmunia keitellessä ehtii hoitaa takareidet ja pohkeet joka aamu. Kaupassa venytän aina pohjelihasta ostoskärryä vasten kun sitä ei tarvitse liikuttaa.
Tämmönen pikkusuorituksilla asioiden edistäminen sopii muuten melkeen kaikkeen elämässä; kitaran soittoon, siivoamiseen, kirjan kirjottamiseen, ….. Palanen kerrallaan vaan sinnikkäästi niin valmista tulee =)

Koitetaas pysyä terveenä kun pompitaan tuolla urheilupaikoilla

~ Hogane ~

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *